zomerjurk naaien en zomaar vragen.

Al weer een tijd geleden had ik me voorgenomen om mijn lappenkast leger te maken. Want hoe gaat dat? Je hebt allerlei stofjes liggen, gekregen, verzameld of zelfs ooit gekocht... en die liggen daar te liggen zonder dat je weet wat je ervan wilt maken.

Hoe doe jij dat? Koop je eerst een mooie stof en verzin je dan wat je maakt, of zoek je eerst wat je wilt maken en koop je daar dan stof bij?
Ik ben erg benieuwd...
Nog zo'n vraag. Waar ben je aan verslingert als het gaat om handwerk? Stofjes, knopen, band en kantjes? knutseldingetjes, borduurtjes, papier...? wat kun je heeeel moeilijk weg doen?

Pas zou mijn kleindochter komen naaien...maar het was een PUINHOOP daar...
Ik ben een ochtend in touw geweest om orde te scheppen in de kamer én ook alle lappen in de kast geordend.
Nou, eh, waar wilde ik ook weer heen; oh ja naar die zomerjurk. Het was héét de afgelopen dagen.
En ik zit slecht in de kleding, omdat ik denk dat ik wel wat zal naaien, dus niet hoef te kopen, vervolgens niet naai en dus zonder deugdelijke kleding zit... Snap je het nog.
Kom op zeg, dacht ik, doe iets met één van die lappen. 
Aan de slag! Lap stof en een zo eenvoudig mogelijk patroon (van een topje) en dan een jurk maken... is zo gepiept toch?
hehe, die lap is de kast uit en ik kan weer iets aantrekken als het loeiheet is.
Waarom naai ik niet meteen al die stapels weg?

Reacties

  1. Hahaha......luxe probleem. Zo veel ideetjes dat je niet weet waar eerst te beginnen....
    Ik heb meestal eerst een idee om iets te maken, en zoek daar dan het meest geschikte stof bij. Uit mijn voorraad, dat spreekt voor zich!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie jurk. Meestal zocht ik eerst een patroon en dan kocht ik stof. Tegenwoordig koop ik het tweedehands en dan is het altijd af wachten wat er op mijn pad komt.
    Knopen daar heb ik nooit genoeg van. Bandjes en kantjes gebruik ik ook wel.
    Borduurspullen vind ik ook altijd fijn om in huis te hebben.
    Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn als je laat horen wat je ervan vindt.

Populaire posts